Co je prováděno při celkovém seřízení kola :

   Kolo se celé vyčistí - rám, přehazovačka, přesmyk, brzdy, kola, řazení...
   Seřídí se veškeré vůle - středového a hlavového složení, předního a zadního náboje.
   Dojde ke kontrole a seřízení řazení, přesmykače, srovnání špalků brzd, docentrování výpletů a            
   nahuštění kol. Také samozřejmě budou dotaženy a seřízeny ostatní komponenty, jsou-li na kole
   umístěny - přídavné rohy, tachometr, stojánek, blatníky, nosič, světla...
   Posledním úkonem je zkušební jízda a případné doladění jednotlivých komponentů.

   Co je prováděno při celkové repasi kola :

   Prvním pracovním krokem je celkové odstrojení kola.
   Samotný rám se očistí, promažou se veškeré závity umístěné na rámu, čepy na brzdy ( MTB ).
Přední, zadní náboj - rozebrání, vyčištění, kontrola kónusů a ložisek, výměna vazelíny, následná montáž a seřízení.
Hlavové složení- rozebrání, vyčištění spodní a horní hlavové misky, vyčištění misky vidlice, kontrola ložisek, výměna vazelíny, následná montáž a seřízení.
Šlapací složení - rozebrání, vyčištění středové osy a misek, jejich kontrola, kontrola ložisek , výměna vazelíny, následná montáž a seřízení. Pakliže je středové
složení zapouzdřeno následuje pouze jeho stažení z rámu, kontrola jeho chodu, promazání závitu a následné sezazení do rámu.
Brzdy - vyčištění, kontrola brzdových špalíků, je-li to nutné jejich výměna, jinak zbroušení ještě použitelných špalků do roviny, promazání mechanismu.
Přehazovačka a přesmykač - vyčištění, srovnání, kontrola chodu, promazání teflonovým olejem.
Přecentrování výpletů kol na centrovací vidlici.
Nakonec se celé kolo složí dohromady a následuje kontrola veškerých lanek a bovdenů, jejich vyčištění popřípadě výměna.
Poté se provede celkové seřízení jednotlivých komponentů.
Posledním úkonem je zkušební jízda a případné doladění jednotlivých komponentů.

                                      Po celkové repasi poskytuji b e z p l a t n o u garanční prohlídku po ujetí cca 100 - 200 km.

Mnou standartně prováděný servis je kombinací obou předešlých variant a to z toho důvodu, že většinou není nutná celková repase, ale pouhé seřízení také nestačí.
Takže každou součást kola prohlédnu, zkontroluji chod i vůle a podle skutečného stavu ji buď seřídím, srovnám, přibrousím, namažu, vyměním za novou nebo repasuji.
Cena tohoto kombinovaného servisu se pohybuje většinou mezi 700,- až 1300,- Kč.

Ideální doba na servis Vašeho kola je v zimním období,kdy na kole nejezdíte a můžete ho v klidu nechat opravit či seřídit.Na jaře pak stačí dofouknout pneumatiky a vyrazit na výlet...

Zařízení dílny pneu & cyklo servisu: