Jak nejlépe vybrat nové kolo?




  Měli byste zvážit, kde kolo zakoupit. Doporučuji koupi ve specializované prodejně, kde jsou nabízená kola seřízená
  (mají tzv. předprodejní servis) a tím připravena k okamžité vyjížďce. U nás s Vámi probereme pro jaký účel kolo
  potřebujete (silniční/horské/krosové...) a jaké nároky na něj máte (výkonostní, finanční...) a následně Vám doporučíme
  jaké kolo by pro Vás bylo nejlepší a vybereme Vám odpovídající velikost rámu. V ceně pořizovaného kola je u naší
  firmy první garanční servis zdarma (v ceně cca 400-500,-Kč!). Často do mého servisu přichází mnoho cyklistů, kteří
  si své kolo zakoupili v nějakém hypermarketu ve "výhodné cenové akci". Zde jim nikdo s výběrem kola neporadil a
  oni zakoupili kolo, které se vůbec nehodí k povaze jeho použití a jsou nekvalitní. Tato kola bývají zpravidla neseřízena
  a dosti často ani seřídit nejdou. Vyjížďka na takovém kole se pak stává hororovou záležitostí. V horším
  případě přichází s technickou závadou, za kterou může neprovedený servis nebo nekvalitní materiály komponentů.
Každý solidní prodejce Vám při prodeji poradí, jakým způsobem pečovat o kolo a po ujetí cca 200 km nabídne bezplatnou garanční prohlídku (první garanční servis)
Tato prohlídka je u každého nového kola velmi důležitá a bývá i podmínkou pro záruku. V tomto období si veškeré komponenty na kole "sedají". Proto se musí na
kole vše znovu seřídit a dotáhnout.


Každé kolo je vhodné nechat vždy před sezónou zkontrolovat v odborném cykloservisu.


Před každou vyjížďkou je dobré kolo zkontrolovat. Kontrolu zaměřte zejména na utažení brzd a jejich chod, chod přehazovačky a přesmykače, dotažení veškerých
šroubů a v neposlední řadě na nahuštění pneumatik. Řetěz by měl být čistý a namazaný olejem vhodným na řetězy. Pro ty, kteří jezdí v mokrém terénu, doporučuji
WD 40 nebo minerální olej na jízdní kola. Po ošetření řetězu přebytečný olej otřete hadrem. Pro ty, co jezdí za hezkého počasí na pevném a suchém povrchu doporučuji
teflonový olej, který na řetězu vytvoří speciální ochrannou vrstvu jenž nelepí na sebe žádné prachové částice. V momentě, kdy je řetěz jen zlehka znečištěn, stačí jej
otřít suchým hadrem a poté naolejovat. V případě větších nečistot, kam se hadrem nedostanete (mezizubní mezery), použijte myčku řetězů . Na delší vyjížďku doporučuji
jízdní kolo dovybavit nářadím, které je potřeba minimálně na výměnu či zalepení píchlé duše. Důležitá je i kvalitní pumpička, sada na lepení duší nebo náhradní duše.