Jak nejlépe vybrat nové kolo?

Měli byste zvážit, kde kolo zakoupit. Doporučuji koupi ve specializované prodejně, kde jsou nabízená kola seřízená  (mají tzv. předprodejní servis) a tím připravena k okamžité vyjížďce. U nás s Vámi probereme pro jaký účel kolo  potřebujete (silniční/horské/krosové...) a jaké nároky na něj máte (výkonnostní, finanční...) a následně Vám doporučíme jaké kolo by pro Vás bylo nejlepší a vybereme Vám odpovídající velikost rámu.

 V ceně pořizovaného kola je u naší firmy první garanční servis zdarma (v ceně cca 400-600,-Kč!). Často do mého servisu přichází mnoho cyklistů, kteří si své kolo zakoupili v nějakém hypermarketu ve "výhodné cenové akci". Zde jim nikdo s výběrem kola neporadil a oni zakoupili kolo, které se vůbec nehodí k povaze jeho použití a jsou nekvalitní. Tato kola bývají zpravidla neseřízena a dosti často ani seřídit nejdou. Vyjížďka na takovém kole se pak stává hororovou záležitostí. V horším případě přichází s technickou závadou, za kterou může neprovedený servis nebo nekvalitní materiály komponentů.

Každý solidní prodejce Vám při prodeji poradí, jakým způsobem pečovat o kolo a po ujetí cca 200 km nabídne bezplatnou garanční prohlídku (první garanční servis). Tato prohlídka je u každého nového kola velmi důležitá a bývá i podmínkou pro záruku. V tomto období si veškeré komponenty na kole "sedají". Proto se musí na kole vše znovu seřídit a dotáhnout.

Každé kolo je vhodné nechat vždy před sezónou zkontrolovat v odborném cykloservisu.

Před každou vyjížďkou je dobré kolo zkontrolovat. Kontrolu zaměřte zejména na utažení brzd a jejich chod, chod přehazovačky a přesmykače, dotažení veškerých šroubů a v neposlední řadě na nahuštění pneumatik. Řetěz by měl být čistý a namazaný olejem vhodným na řetězy. Pro ty, kteří jezdí v mokrém terénu, doporučuji WD 40 nebo minerální olej na jízdní kola. Po ošetření řetězu přebytečný olej otřete hadrem. Pro ty, co jezdí za hezkého počasí na pevném a suchém povrchu doporučuji teflonový olej, který na řetězu vytvoří speciální ochrannou vrstvu jenž nelepí na sebe žádné prachové částice. V momentě, kdy je řetěz jen zlehka znečištěn, stačí jej otřít suchým hadrem a poté naolejovat. V případě větších nečistot, kam se hadrem nedostanete (mezizubní mezery), použijte myčku řetězů .

Na delší vyjížďku doporučuji jízdní kolo dovybavit nářadím, které je potřeba minimálně na výměnu či zalepení píchlé duše. Důležitá je i kvalitní pumpička, sada na lepení duší nebo náhradní duše.

 

 

www.cykloservis.xf.cz © 2018

Stránky vytvořil Pavel Bílek

logo